.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برنامه سپاه برای زدن کشتی های دشمن

فرمانده كل سپاه با بيان اينكه مقابله با تهديدات دشمن در دوردست بر عهده سپاه نيز گذاشته شده، از برنامه‌ريزي سپاه براي مقابله با شناورهاي جنگي دشمن در نقاط دوري مانند اقيانوس هند خبر داد.
سردار جعفري با اشاره به وظيفه سپاه پاسداران بنا بر اصل ۱۵۰ قانون اساسي به فارس گفت: آنچه در قانون به عنوان وظيفه و رسالت سپاه آمده را مي‌توان جامع، كلي و در واقع همه جانبه قملداد كرد.

جعفري با اشاره به جمله‌اي از رهبر معظم انقلاب درباره سپاه تصريح كرد: حضرت آقا فرمودند درست است كه ماهيت سازماني سپاه يك ماهيت نظامي است، اما سپاه صرفاً نظامي نيست بلكه يك سازمان امنيتي، فرهنگي، عقيدتي، سياسي و نظامي است يعني همه جنبه‌هاي كاركردي از سازمان‌ سپاه مورد انتظار است تا بتواند آن نقش خود را كه حفاظت از انقلاب و دستاوردهاي آن است در همه عرصه‌هاي فرهنگي، سياسي، اقتصادي، اجتماعي، ‌امنيتي و اطلاعاتي ايفا كند.

جعفري در خصوص توان موشكي سپاه به عنوان يكي از مولفه‌هاي قدرت در منطقه نيز خاطر نشان كرد: در مورد توانمندي‌هاي موشكي يا حتي پدافند هوايي و دريايي كه موضوعات مهمي محسوب مي‌شوند، بايد گفت وقتي يك مجموعه با تهديدات جدي روبرو مي‌شود، سرعت بيشتري به ايجاد آمادگي‌ها و توسعه توانمندي‌هاي خود خواهد داد.

وي افزود: در همين راستا با توجه به اينكه در ۸، ۷ سال اخير، تهديد به ما نزديك شده بود، ما سرعت و شتاب خوبي در افزايش توان‌ و آمادگي‌ در ابعاد مختلف داشتيم كه با همان انگيزه دفع خطر و مقابله و افزايش آمادگي‌ها صورت گرفت.

فرمانده كل سپاه با بيان اينكه اين چند سال مدت زمان زيادي بود كه ما در چنين حالتي قرار داشتيم، گفت: الان در پايان ۸ سال به نقطه‌اي رسيده‌ايم كه خيلي‌ از مردم و حتي دشمنان ما فهميده‌اند كه ديگر تهديد نظامي عليه ايران اثرگذار نخواهد بود.

جعفري با اشاره به سخنان مقامات رژيم صهيونيستي كه گفته‌اند "ديگر زمان تهديد نظامي عليه ايران گذشته است " تصريح كرد: دليل اين بازدارندگي همان رشد و سرعت در افزايش توانمندي‌ها از جمله توانمندي‌هاي موشكي است.

* اسراييل و تمامي پايگاه‌هاي امريكا در منطقه تحت برد موشكي ماست

وي درخصوص برد موشك‌هاي سپاه پاسداران براي مقابله با دشمن فرامنطقه‌اي تاكيد كرد: هرچند ما توان افزايش برد موشك‌هاي خود را داريم اما نيازي به اين موضوع احساس نمي‌كنيم چراكه امروز دشمن فرامنطقه‌اي ما يعني رژيم اشغالگر قدس در برد موشكي ما قرار دارد و نيروهاي عمده آمريكايي هم اگر قرار باشد از تهديدات اسراييل حمايت كنند، از آنها به ما نزديك تر هستند و آنها نيز در برد كامل آتش ما قرار دارند.

* تاكتيك جنگ نامتقارن سپاه در زير درياها

جعفري درباره ورود نيروي دريايي سپاه به عرصه زيرسطحي‌ها نيز تصريح كرد: محيط زير سطح دريا فضاي خوبي است كه نيروهاي ما هم از آن استفاده مي‌كنند اما اين استفاده به شكل نامتقارن و كوچك است و اين طور نيست كه ما به دنبال ساخت زيردريايي‌هاي بزرگ و حجيمي باشيم كه اينها آسيب‌پذير هستند.

وي ادامه داد: از آنجا كه نگاه سپاه در بحث افزايش توانمندي‌ها و مقابله با دشمن در زمينه جنگ نامتقارن تعريف شده است، بنابر اين ما بايد در ساخت تجهيزات و حتي تعريف تاكتيك‌ها نيز از همين روش‌هاي نامتقارن استفاده كنيم.

فرمانده كل سپاه افزود: اين تجهيزات جديد با سرعت بالا و حجم كوچك‌تر در زير دريا عملكردي مشابه قايق‌هاي كوچك و تندرو بر روي سطح دارند كه دشمن از آن وحشت دارد.

جعفري با بيان اينكه اين موضوع به عنوان يك استراتژي عملياتي براي ما درحال پيگيري و انجام است، خاطرنشان كرد: در گذشته شايد اين علم و فناوري در اختيار ما نبود اما امروز كه به اين توان دست پيدا كرديم و بايد به دنبال توليد انبوه و مجهز شدن به اين سامانه‌ها در كنار ديگر تجهيزات باشيم.

* دشمنان فرامنطقه‌اي در خليج‌فارس به شدت آسيب‌پذير هستند

وي با اشاره به وظيفه سپاه در حفاظت از منطقه خليج فارس گفت: امروز نه تنها توانايي كامل براي حفاظت از خليج فارس و تنگه هرمز را داريم، بلكه با توجه به اينكه دفاع و مقابله با تهديدات دشمن در دوردست بر عهده سپاه نيز گذاشته شده، در حال افزايش و سرمايه‌گذاري بر روي اين توانمندي‌ها هستيم تا بتوانيم همانطوري كه دشمن مي‌تواند در نقاط دورتر و خارج از خليج‌فارس بايستد و با هواپيما و موشك‌هاي دور بردش به ما حمله كند، ما نيز بتوانيم خود را به دشمن رسانده و به او ضربه بزنيم.

فرمانده كل سپاه افزود: براي تحقق اين امر، طراحي روش‌هاي نامتقارن از گذشته در دستور كار ما بوده و امروز به راه‌ها، روش‌ها و تمهيدات آن دست پيدا كرده‌ايم و ان‌شاءالله سپاه به زودي نسبت به اين توانمندي‌ها نيز مجهز خواهد شد.

* ناوهاي جنگي دشمن در اقيانوس هند هم در امان نخواهند بود

جعفري در خصوص حضور ناوهاي هواپيمابر نيروهاي فرامنطقه‌اي در خليج فارس نيز گفت: دشمن خيلي وقت است كه به آسيب‌پذير بودن حضور ناوهاي جنگي‌اش در خليج فارس پي برده و ظاهرا از راهبردهاي نظامي و عملياتي‌ آنها اين است كه اگر بخواهند عليه ما دست به اقدام نظامي بزنند، اين‌ ناوها را از خليج‌فارس خارج كرده و در نزديكي درياي عمان و اقيانوس هند مستقر شوند و از آنجا عليه ما عمليات كنند.

وي تصريح كرد: ما به دنبال اين هستيم كه بتوانيم برد عملياتي خود را افزايش داده و در آنجا هم به شناورهاي دشمن دسترسي پيدا كنيم. /1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.646 seconds.